måndag 25 maj 2009

Ovan situation.

Hej hej!
Nu var det ett tag sedan igen...

Imorgon ska jag få vara med om en ovan situation: Jag ska få sitta med på anställningsintervju, inte som den som ska utfrågas, utan som den som ska fråga! Jag som knappt varit på anställningsintervju själv ska nu få intervjua sökanden... Känns väldigt konstigt. Men lite roligt också faktiskt :). Det är alltså intervju av den nya kantorn som ska komma till församlingen.

Totalt kommer jag att sitta med på tre intervjuer. Vad frågar man?! Jag är som tur är inte ensam, utan kyrkorådets ordförande, vice kyrkoherde och en kyrkokörsmedlem är också med. Förhoppningsvis sköter någon annan löneförhandlingen ;)

I övrigt mår jag bra. Lite stressad den här veckan dock... Många bollar i luften. Till helgen är det premiär av fredsmusikalen med barnen! Det känns inte riktigt klart om man säger så... Det känns som att mycket hänger på mig, så det gäller verkligen att jag har stenkoll!

Annars har bibelordet Jer. 29:11-14 följt mig några dagar:
Jag vet vilka avsikter jag har med er, säger Herren: välgång, inte olycka. Jag skall ge er en framtid och ett hopp. När ni åkallar mig och ber till mig skall jag lyssna på er. När ni söker mig skall ni finna mig. Ja, om ni helhjärtat söker efter mig skall jag låta er finna mig, säger Herren.

Ha det bra!

1 kommentar:

Anders Branderud sa...

[Att skilja åt,]Ja, det står att om man söker Skaparen av hela sitt hjärta så ska man finna Honom. Men vad innebär det då att söka Skaparen av hela sitt hjärta?

I 5 Mosebok 6:4-9 står det att man ska älska Skaparen av hela Sitt hjärta. För att söka Skaparen helhjärtat kan man inte förringa dem orden.

De hebreiska verserna i ”5:e Mosebok” 6:4-9 bevisar att i ”Moseböckernas” definition av att älska Skaparen ingår att göra sitt bästa att hålla Hans direktiv icke-selektivt, inkluderandes att inte äta skaldjur, inte äta fläsk, fira Shabbat och de andra högtiderna beskrivna i ”Moseböckerna”, och många fler direktiv i ”Moseböckerna”. Den historiska första århundradets Ribi Yehoshua – Messias - från Nasaret och hans efterföljare Netzarim undervisade i enlighet med vad som är skrivet i ”Moseböckerna”; och för att följa Messias måste man göra detsamma. Hans undervisning blev sedan förvrängd till ”Matteusevangeliet”.

Belägg för alla dessa påståenden på hemsidan Netzarim

Anders Branderud