söndag 8 mars 2009

Melodifestivalen :)

Hej igen!
Tänkte att jag skulle skriva om något så ytligt som melodifestivalen också :)

Jaha.. vilka har gått till final nu då...

1. Måns Zelmerlöv - Hope and glory:
Tja... vad tycker jag om denna låt? Rätt ok. Men jag stör mig på tjejernas dans bakom. Kan man inte köpa byxor åt dem?

2. Caroline af Ugglas - Snälla, snälla:
Snälla, snälla... Stäng av!!! Låten är väl iofs rätt fin faktiskt (jag och Linnea dansade en foxtrot till den), men jag tycker hon ser ut och låter så tillgjord...

3. Agnes - Love love love:
Hmm... Låten växte när man lyssnade på den en andra gång. Men jag tycker den hade en konstig start. Nja... sådär säger jag.

4. H.E.A.T - 1000 miles:
Enda låten jag inte hört.

5. Emilia - You´re my world:
Minns inte så mycket av denna... Tyckte den var lite småtråkig om jag inte minns fel.

6. Alcazar - Stay the night:
Ett riktigt show-nummer!! Men texten?!

7. Sarah Dawn Finer - Moving on:
Hon sjunger så bra!! Men låten är lite obehaglig tycker jag... Vet inte varför riktigt. Når inte någon riktig höjdpunkt heller. Men helt ok.

8. E.M.D - Baby goodbye:
Faktiskt helt ok tycker jag! De sjunger bra och det är ett roligt nummer att kolla på.

9. Sofia - Alla:
Jodå... Gillar de grekiska inslagen, men jag vet inte vad den handlar om.....

10. Molly Sandén - Så vill stjärnorna:
Nää... Dålig text. Tråkig.

11. Malena Ernman - La voix:
Jag gillar den! Hoppas den vinner! :)

Inga kommentarer: